вівторок, 9 січня 2018 р.

Використання ІКТ на уроках з геометрії.


Швидкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття.
Застосування комп'ютерної техніки перетворює традиційні уроки математики в більш різноманітні, цікаві і ефективні. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес, бажання перемогти у змаганнях, де кожен працює сам на себе.
Цілі використання комп'ютера на уроках математики наступні: вивчення математики з задоволенням; розвиток міжпредметних зв'язків математики та інформатики; формування комп'ютерної грамотності, розвиток самостійної роботи учнів на уроці, розвиток творчих та дослідницьких здібностей .
При проведенні уроків геометрії я використовую мультимедійні презентації.   На таких уроках реалізуються принципи доступності, наочності. Уроки ефективні своєї естетичною привабливістю. Урок-презентація  забезпечує одержання більшого обсягу інформації й розв'язування завдань  за короткий період. Можна розглянути більше усних вправ і навчити дітей працювати з різноманітними малюнками. Завжди можна повернутися до попереднього слайду .
Ефективно вирішувати проблему наочності навчання,  роблячи його більше зрозумілим і доступним для учнів.  Я покажу це на прикладі двох уроків з геометрії по темі «Трапеція» і «Центральні та вписані кути».
*                         Для повторення поняття трапеції скористаємось першим слайдом  презентації. Серед зображених чотирикутників треба вибрати трапецію, і пояснити, чому саме цей чотирикутник. 


Назви відрізків другого слайду з’являються на дошці після відповідей учнів, як підтвердження їх правильності.
Для здійснення моніторингових відстежень якості засвоєння учнями навчального матеріалу з метою своєчасного коригування процесу вивчення теми, за малюнком складаємо задачі і розв'язуємо їх усно.


*    




 Повторивши теоретичний матеріал, і закріпивши його при розв'язуванні елементарних завдань, розглядаємо більш складніші задачі. 
Кольорові малюнки допомагають краще привернути увагу учнів  до розв’язування задач, особливо, якщо діти користуються перевагами мультимедійної дошки.      



     Індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих тестових завдань. Створити комфортні  умови для учнів при відповіді на питання: комп'ютер дозволяє фіксувати результати, коректно реагує на помилки і вказує правильні відповіді   ( якщо використовується програма "діагностика" ),  у результаті чого вдосконалюються навички. Для цього я використовую програму для складання тестів. Навіть, якщо учень виконує завдання декілька раз, питання і відповіді міняють свій порядок. Тому діти запам’ятовують зміст матеріалу, а не шаблон правильної відповіді.


*                 Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернету та локальної шкільної  мережі. І тут можна використати платформу Міксіке. На сайт діти можуть заходити і вдома у спокійних умовах. Не поспішаючи учні виконують відповідні завдання. Якщо результати не задовольняють, знайти правильні відповіді і виконати вправу ще скільки разів, скільки б це було необхідно.

Звичайно, це не всі переваги ІКТ. Це тільки окремі два уроки. Застосування інформаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності розширює можливості творчості як вчителі, так і учнів, підвищує інтерес до предмета, стимулює освоєння учнями досить серйозних тем з інформатики, що, у підсумку , веде до інтенсифікації процесу навчання.





Немає коментарів:

Дописати коментар